вівторок, 8 листопада 2011 р.

Практична робота №5

 1. Кожна  група  отримує  окреме  завдання за  темою "Електронна пошта"
  • "Історія  виникнення  електонної пошти"
  • "Безкоштовні  поштові  ресуси"
  • "Поштові клієнти"
2. При  виконанні  завдання, можна спиратись  на  власний досвід та використовувати інформацію  мережі  Інтернет.
3. Робота  виконується  у  вигляді  презентації


Електронна пошта (email, e-mail) — технологія і надані нею послуги з пересилки і отримання електронних повідомлень (листів) по комп’ютерній мережі.
Електронною поштою можна надсилати не лише текстові повідомлення, але й документи, графіку, аудіо-, відеофайли, програми тощо. Електронна пошта дуже корисна, якщо немає повноцінного доступу (on-line) до Інтернету. Через електронну пошту можна отримати послуги інших сервісних мереж.
Електронна пошта — типовий сервіс відкладеного зчитування (off-line). Після відправлення повідомлення, як правило, у вигляді звичайного тексту, адресат отримує його на свій комп'ютер через деякий період часу, і знайомиться з ним, коли йому буде зручно.
Електронна пошта схожа на звичайну пошту, маючи ті ж самі переваги і недоліки. Звичайний лист складається із конверта, на якому зазначена адреса отримувача і стоять штампи поштових відділень шляху слідування, та вмісту — власне листа. Електронний лист складається із заголовків, які містять службову інформацію (про автора листа, отримувача, шлях проходження листа), які служать, умовно кажучи, конвертом, та власне вміст самого листа. За аналогією зі звичайним листом, відповідним методом можна внести в електронний лист інформацію якого-небудь іншого роду, наприклад, фотографію тощо. Як і у звичайному листі можна поставити свій підпис. Звичайний лист може не дійти до адресата або дійти з запізненням, — аналогічно і електронний лист. Звичайний лист доволі дешевий, а електронна пошта — найдешевший вид зв'язку.
Отже, електронна пошта повторює переваги (простоту, дешевизну, можливість пересилання нетекстової інформації, можливість підписати і зашифрувати лист) та недоліки (негарантований час пересилки, можливість доступу для третіх осіб під час пересилки, неінтерактивність) звичайної пошти. Проте у них є і суттєві відмінності. Вартість пересилки звичайної пошти у значній мірі залежить від того, куди вона повинна бути доставлена, її розміру та типу. У електронної пошти такої залежності або немає, або вона досить невідчутна. Електронний лист можна шифрувати та підписувати більш надійніше та зручніше, ніж лист на папері — для останнього, власне, взагалі не існує загальноприйнятих засобів шифровки. Швидкість доставки електронних листів набагато вища, ніж паперових, та мінімальний час проходження незрівнянно менший.
Принцип дії
На діаграмі показано типову послідовність подій, що відбуваються, коли Аліса відправляє листа з допомогою поштової програми .Вона вводить e-mail адресата та натискає кнопку «відправити».

Принцип роботи електронної пошти.
1.    Її поштовий клієнт форматує повідомлення в спеціальний формат та відправляє по протоколу SMTP на місцевий сервер обміну пошти (MTA), в цьому випадку smtp.a.org, її інтернет-провайдера.
2.    Сервер обміну пошти отримує адресу призначення з даних протоколу SMTP (а не з шапки листа), в цьому випадку, це bob@b.org. Адреса скрині для отримання електронних листів це рядок localpart@exampledomain. Фрагмент перед знаком @ називають локальною частиною адреси, зазвичай, вона збігається з іменем користувача отримувача, а фрагмент після знаку @ називають доменним іменем. Сервер передачі листів використовує доменне ім'я для визначення повного доменного імені сервера обміну листами в доменній системі імен (DNS)
3.    DNS сервер домену b.org, ns.b.org, надсилає у відповідь МХ записи в яких перелічено сервери обміну пошти цього домену, в цьому випадку mx.b.org, сервер інтернет-провайдера Боба.
4.    smtp.a.org відправляє лист mx.b.org по протоколу SMTP, який кладе його в скриню користувача bob.
5.    Боб натискає кнопку «отримати повідомлення» в поштовому клієнті, який отримує листи з сервера по протоколу Post Office Protocol (POP3).
Історія
Електронна пошта виникла задовго до появи Інтернету. Вона розвивалася поступово, починаючи від можливості обміну повідомленнями між користувачами одного комп'ютера, потім у межах мережі комп'ютерів, що використовували однакові операційні системи, і, нарешті, були розроблені універсальні протоколи, сумісні з різними комп'ютерами та різними операційними системами.
Вперше можливість роботи багатьох користувачів на одному комп'ютері була продемонстрована у 1961 у Mассачусетському технологічному інституті, де була створена Сумісна система спільного часу .Користувачі отримали можливість входити в систему комп'ютера  через віддалені телефонні термінали і зберігати свої дані на твердому диску. Виникла можливість обміну інформацією між користувачами, і в 1965 розпочала роботу перша електронна пошта.
Важливу роль у розвитку електронної пошти відіграла мережа ARPANET, попередник Інтернету.

Поштова програма (клієнт електронної пошти, поштовий клієнт) — програмне забезпечення, яке встановлюється на комп’ютері користувача і призначене для отримання, написання, відправлення та зберігання повідомлень електронної пошти.
ThunderbirdThunderbird — безкоштовний поштовий клієнт що володіє багатьма корисними та зручними особливостями для роботи з поштою.
IncrediMailIncrediMail — яскравий, простий у використанні поштовий клієнт, з повідомленнями, що несуть користувачеві чудовий настрій.
Becky! Internet MailBecky! Internet Mail — дуже потужна поштова програма від японських розробників з великою кількістю корисних і зручних інструментів.
SeaMonkeySeaMonkey — нащадок пакету Mozilla Suite, що об’єднав в собі браузер, HTML-редактор, агрегатор новин, поштову програму і IRC-клієнт.
FoxmailFoxmail — досить проста безкоштовна програма для роботи з електронною поштою для ОС Windows.
Magic Mail MonitorMagic Mail Monitor — ця програма уміє перевіряти необмежену кількість скриньок і повідомляти звуком або віконцем про прибуття пошти.
Gmail NotifierGmail Notifier — програма для автоматичної перевірки поштової скриньки на Gmail. Сидить в треї і перевіряє час від часу вхідну пошту.
EudoraEudora — поштовий клієнт, що вважається лідером серед подібних програм, будучи найбільш функціональним продуктом у своєму класі.
Mozilla New Mail IconMozilla New Mail Icon — додаток до Thunderbird, що дозволяє згортати цю програму в трей в операційній системі Linux і сигналізує про прихід пошти.

Немає коментарів:

Дописати коментар